Veelgestelde vragen over Synofit

Op deze pagina leest u enkele veelgestelde vragen over Synofit. Mist u een vraag of hebt u behoefte aan een persoonlijk, specifiek antwoord? Neem dan even contact op via de contactpagina, of spreek ons direct aan via het chatvenster links onder in uw scherm.

Scroll naar:
Vragen over het gebruik van Synofit Premium
Vragen over het bewaren van Synofit Premium
Vragen over bijverschijnselen van de producten van Synofit en het gebruik van medicatie
Vragen over de herkomst van Synofit
Vragen over zorgverzekeraars en het voorschrijven van de producten van Synofit
Vragen over onderzoek met de producten van Synofit
Vragen over de klantenservice van Synofit en klachten over Synofit

Vragen over het gebruik van Synofit Premium

Wat wordt er bedoeld met een ‘opbouwkuur’ en met een ‘onderhoudsdosering’?

Wanneer uw gewrichten wel wat extra’s kunnen gebruiken, moet er altijd gestart worden met een opbouwkuur van Synofit Premium. De opbouwkuur bestaat uit een dagelijkse inname van 10 ml Synofit Premium Vloeibaar óf 3 Synofit Premium Capsules gedurende 40 dagen (indien nodig maximaal 80 dagen). Het is aan te raden om hiervoor de verpakking van 400 ml Synofit Premium Vloeibaar of die van 120 Synofit Premium Capsules te gebruiken: hierin zit precies genoeg voor een opbouwkuur van 40 dagen.
Wanneer u na deze opbouwkuur tevreden bent, kunt u overstappen op de onderhoudsdosering. Soms is dat al na minder dan 40 dagen het geval: dit is voor iedereen een persoonlijke afweging. De onderhoudsdosering is aanzienlijk goedkoper in gebruik, maar behoudt bij de meeste gebruikers wel het verzorgingsniveau voor uw gewrichten. De onderhoudsdosering bestaat uit een dagelijkse inname van 5 ml Synofit Premium Vloeibaar óf 2 Synofit Premium Capsules (sommigen kunnen zelfs teruggaan naar 1 capsule per dag). Speciaal voor de onderhoudsdosering bestaat er ook een verpakking met 200 ml Synofit Premium Vloeibaar: dit is precies genoeg voor 40 dagen onderhoudskuur. Bijna alle tevreden Synofit-gebruikers kiezen er uiteindelijk voor om Synofit Premium altijd te blijven gebruiken in de onderhoudsdosering, omdat helemaal stoppen met Synofit Premium vrijwel altijd leidt tot een aanzienlijk mindere tevredenheid. Om dán weer op het goede tevredenheidsniveau te komen, moet meestal eerst weer een opbouwkuur gevolgd worden.
Let op: het is niet aan te raden om de onderhoudsdosering te volgen met een verpakking van 400 ml Synofit Premium Vloeibaar, omdat Synofit Premium Vloeibaar na opening ongeveer 50 dagen stabiel blijft. Deze verpakking is dus niet geschikt om gedurende 80 dagen voor de onderhoudsdosering te gebruiken! Met de Synofit Premium Capsules is dit overigens niet het geval: u kunt gerust de verpakking van 120 Synofit Premium Capsules gebruiken voor de onderhoudsdosering, de houdbaarheid speelt bij dit product geen rol.

Lees ook de blog over de opbouwkuur van Synofit Premium.
Of lees de blog over het verschil tussen Synofit Premium Vloeibaar en Synofit Premium Capsules.
Overstappen tussen Synofit Premium Vloeibaar en Synofit Premium Capsules is geen enkel probleem, ook niet tijdens de opbouwkuur. Zie voor meer informatie de blog over het overstappen tussen deze producten.

Kan ik de opbouwkuur tussentijds stoppen en later weer doorgaan?

Het advies is om de opbouwkuur volledig af te maken en dus niet tussentijds te onderbreken. Het volgen van een volledige kuur geeft immers de beste verzorging, omdat de actieve bestanddelen die tijd nodig hebben om hun werk te doen. Als u de opbouwkuur toch onderbreekt, is de kans groot dat Synofit Premium bij u niet tot tevredenheid leidt. Als u eenmaal tevreden bent, kunt u wél proberen over te stappen op de onderhoudsdosering, maar helemaal onderbreken wordt dus sterk afgeraden.
Overigens is de houdbaarheid van Synofit Premium Vloeibaar beperkt, zodat er weinig speelruimte is om de opbouwkuur tijdelijk te onderbreken. Zie tevens de vorige en de volgende vraag.

Mag ik na 80 dagen ook de opbouwdosering blijven gebruiken?

Dit is geen enkel probleem. Echter, als u vóór die tijd nog niet tevreden was met Synofit Premium, dan heeft het geen zin om door te gaan.
Het is prima om door te gaan met de opbouwdosering van Synofit Premium als u wél tevreden bent.

Kan ik Synofit Premium met water innemen?

Het is geen probleem om Synofit Premium met wat water in te nemen. Wel wordt geadviseerd om zo min mogelijk voedsel met Synofit Premium te combineren: het is het beste als uw maag zo nuchter mogelijk is op het moment dat u Synofit Premium inneemt. Het regelmatig tegelijk innemen van Synofit met zuivelproducten, enzymen en producten met relatief veel Omega-6 vetzuren wordt sterk afgeraden.

Kan ik de inname van Synofit Premium combineren met alcohol?

Als u Synofit Premium gebruikt, dan kunt u gerust ook alcoholhoudende dranken of voedsel gebruiken. Wel is het, net als bij andere voedingsmiddelen, aan te raden om dit niet op precies hetzelfde moment in te nemen.

Wat moet ik doen als ik een dosis vergeten ben in te nemen?

Dit is een fenomeen wat iedere Synofit-gebruiker wel eens overkomt. Het is altijd aan te bevelen om de vergeten dosis alsnog in te nemen. Bij een vergeten ochtenddosis zou u het alsnog kunnen innemen bij de lunch, bij een vergeten lunchdosis zou u het alsnog kunnen innemen bij het avondeten, en bij een vergeten avonddosis kunt u het alsnog met wat water innemen vlak voor het slapengaan.

Kan ik zomaar overstappen van Synofit Premium Vloeibaar op Synofit Premium Capsules, of andersom?

Ja, dat is geen enkel probleem.

Lees voor een verdere uitleg de blog over het overstappen van Synofit Premium Vloeibaar op Synofit Premium Capsules, of andersom.

Kan ik Synofit ook aan mijn hond, kat of paard geven?

Speciaal voor honden, katten en paarden hebben we het product Synopet ontwikkeld. Honden, katten en paarden hebben vaak genoeg aan 1 tot 3 losse kuurtjes per jaar, en hoeven dus niet per se een onderhoudsdosering te volgen.

Lees ook de blog over Synopet Hond, de Synofit Premium voor honden.
Of de blog over alle Synopet-producten (met vooral meer informatie over de producten voor paarden).

Vragen over het bewaren van Synofit Premium

Hoe lang blijft een geopende flacon Synofit Premium Vloeibaar goed?

Synofit Premium Vloeibaar is een natuurlijk product. Vijftig dagen na opening van de flacon gaat de werking dan ook langzaam afnemen. Het advies is daarom om een eenmaal gestarte kuur helemaal af te maken. Dus tot de flacon helemaal leeg is. Belangrijk is wel om de flacon volgens de aanwijzingen in de gebruiksaanwijzing te bewaren. Dus altijd de dop stevig op de flacon draaien en goed gekoeld bewaren. Het is ook belangrijk om steeds vóór gebruik de gesloten flacon goed te schudden!

Moet Synofit Premium Vloeibaar in de koelkast bewaard worden?

De flacon moet in de gesloten verpakking op een koele en droge plaats bewaard worden. Een koelkast is uiteraard een perfecte bewaarplek. Let er ook op, dat de dop altijd stevig op de flacon aangedraaid is.

Hoe lang blijft een geopende verpakking met Synofit Premium Capsules goed?

Voor de Synofit Premium Capsules maakt het niet uit of de verpakking al geopend is of niet: de houdbaarheidsdatum op het doosje geldt altijd.
Het is voor de houdbaarheid van het product wel belangrijk dat de Synofit Premium Capsules niet blootgesteld worden aan direct zonlicht. Bewaren op kamertemperatuur is prima, in de koelkast is dus niet per se nodig.

Lees ook de blog over de houdbaarheid en de conservering van Synofit Premium.

Vragen over bijverschijnselen van de producten van Synofit en het gebruik van medicatie

Kunnen er bijverschijnselen optreden tijdens gebruik van Synofit Premium?

Vanuit de gebruikerservaringen met Synofit Premium zijn er, naast allergische reacties tegen weekdieren en problemen bij mensen met grote galstenen, weinig bijverschijnselen bekend.
Enkele Synofit Premium-gebruikers hebben misselijkheid, last van maagzuur of reflux vlak na inname gemeld. Het advies is dan om Synofit Premium eventueel een periode tijdens de maaltijd te gebruiken (dus afwijkend van het standaard gebruiksadvies). Deze ongemakken verdwijnen dan.
In de literatuur over de Groenlipmossel zijn geen ernstige bijverschijnselen en interacties met medicijnen bekend. Van Curcumine zijn naast de problematiek met grote galstenen geen bijverschijnselen gerapporteerd in de literatuur, ook niet na langdurige inname.
Als u toch een niet door ons beschreven bijverschijnsel denkt te ervaren, neem dan direct contact op met ons.

Lees ook de blog over bijverschijnselen bij het gebruik van Synofit Premium, over alle allergenen in Synofit Premium of specifiek over het gebruik van Synofit Premium bij een allergie voor mosselen.

Hoe weet ik of een bepaald verschijnsel een gevolg van het gebruik van Synofit Premium is?

Het kan natuurlijk altijd zo zijn dat uw lichaam anders reageert op Synofit Premium dan dat van andere gebruikers.
Als u géén weekdierenallergie heeft (dit kunt u laten controleren via de huisarts) en er géén grote galstenen in uw galblaas aanwezig zijn (dit kunt u ook laten controleren via de huisarts), dan is er maar één manier om vast te stellen of de verschijnselen van Synofit Premium afkomstig zijn. Als u (tijdelijk, bijvoorbeeld 3 weken) met het gebruik stopt, en de verschijnselen (tijdelijk, parallel aan de stopperiode) afnemen of verdwijnen, dan is dit een eerste indicatie dat de verschijnselen mogelijk met Synofit Premium te maken hebben. Als u daarna weer met het gebruik begint, en de verschijnselen nemen weer toe of komen terug, dan is de kans wel degelijk groot dat de verschijnselen inderdaad door Synofit Premium ontstaan zijn. Neem dan altijd direct contact op met ons.

Lees ook de blog over bijverschijnselen bij het gebruik van Synofit Premium, over alle allergenen in Synofit Premium of specifiek over het gebruik van Synofit Premium bij een allergie voor mosselen.

Kan Synofit Premium in combinatie met medicijnen worden gebruikt?

Tot dusver zijn onder de gebruikers van Synofit Premium nog geen problemen met het tegelijk innemen van geneesmiddelen ervaren. Middelen die door veel gebruikers van Synofit Premium er naast worden gebruikt, zijn:

  • Paracetamol
  • NSAIDs (ibuprofen, diclofenac, naproxen, …)
  • Corticosteroïden (tramadol, prednison, …)
  • Bloedverdunners (acenocoumarol, …)
  • Bloeddrukverlagers (hydrochloorthiazide, …)
  • Middelen voor diabetici (metformine, …)
  • En andere middelen, zoals methotrexaat, middelen voor het cholesterol, …

Indien u een middel met levothyroxine (schildklierhormoon) gebruikt, dient u Synofit Premium minimaal 4 uur voor of na dit middel in te nemen. Synofit Premium bevat calcium en ijzer, wat de werking van het middel voor de schildklier mogelijk beïnvloedt als het te snel na elkaar wordt ingenomen.

Er zijn verder geen problemen te verwachten bij het gebruik van Synofit Premium samen met medicijnen. Bij twijfel of persoonlijke vragen kunt u altijd contact opnemen met Synofit (via het contactformulier).

Enkele uitzonderingen hierop zijn sulfasalazine (toegepast bij darmontsteking, gewrichtsontsteking of huidaandoening); talinolol (wordt buiten Nederland toegepast als bètablokker); imatinib (toegepast bij kanker); digoxine (toegepast bij hartfalen en hartritmestoornissen). Van het ingrediënt Curcumine is namelijk bekend dat er mogelijk een interactie bestaat met de bovengenoemde middelen. Overweeg dan eventueel om ons andere product Synofit Basic, wat geen Curcumine bevat, te gaan gebruiken. Als u één van deze middelen gebruikt, gebruik dan geen Synofit Premium voordat u dit overlegd heeft met uw arts of apotheker en neem dan ook even de blog hieronder door!

Lees ook onze blog over het combineren van Synofit Premium met medicatie.

Kan Synofit Premium samen met andere voedingssupplementen worden gebruikt?

Er zijn hierbij geen problemen te verwachten. Wel is het raadzaam om Synofit Premium altijd zo nuchter mogelijk in te nemen: dus liever niet exact tegelijk met een ander voedingssupplement. Voor de opneembaarheid van de ingrediënten van Synofit Premium is het belangrijk om na inname even te wachten met het gebruik van andere voedingssupplementen.
Het gebruik van extra voedingssupplementen met Vitamine C, Vitamine D3, Vitamine E en Calcium naast Synofit Premium is niet gevaarlijk: de dosering van deze stoffen in Synofit Premium is niet te hoog dus de kans op een ‘overdosering’ is nihil. Raadpleeg bij twijfel de etikettering van de supplementen: als daarop staat dat u al de maximaal toegestane dosering gebruikt, dan kan er misschien een risico ontstaan als u meerdere supplementen met een hoge dosering tegelijk gebruikt. Maar in Nederland worden geen voedingssupplementen verkocht met een ‘bijna-te-hoge dosering’ waarbij ieder extraatje zou leiden tot gevaarlijke situaties. Als u zich hier toch zorgen over maakt, dan mag u altijd een kopie van de etiketten naar ons toe sturen, dan zullen we dit voor u nagaan.

Lees ook onze blog over het combineren van Synofit Premium met andere voedingssupplementen en de tips voor het innemen van Synofit Premium.

Is het raadzaam om naast Synofit Premium nog extra Glucosamine te gebruiken?

Zie ook de vorige vraag: het is niet gevaarlijk om extra Glucosamine te gebruiken, maar voor de opneembaarheid van de ingrediënten van Synofit Premium is het aan te bevelen om niet exact tegelijk met Synofit Premium de Glucosamine in te nemen.
Het is verder de vraag of het eigenlijk wel zinvol is om extra Glucosamine te gebruiken. Glucosamine heeft geen bewezen waarde voor het behoud van gezonde gewrichten. Veel van de tevreden gebruikers van Synofit Premium hebben in het verleden jarenlang Glucosamine gebruikt; het is daarom niet juist om te denken dat extra Glucosamine bij Synofit Premium nodig of van enige toegevoegde waarde zou zijn.
Glucosamine is overigens ook al in een lage dosering aanwezig in Synofit Premium als één van de natuurlijke ingrediënten van de GLMax® Groenlipmossel. Dat geldt ook voor Synofit Basic, het enkelvoudige product met alleen GLMax® Groenlipmossel, Vitamine C en Vitamine E.
N.B. Onder ‘Glucosamine’ kunt u ook verstaan: Glucosaminesulfaat, Chondroïtine, Chondroïtinesulfaat, MSM (Methylsulfonylmethaan), Hyaluronzuur, Gedenatureerd Collageen type 2, Ongedenatureerd Collageen type 2, … Al deze stoffen zijn natuurlijke componenten van kraakbeen. Inname van al deze middelen heeft geen bewezen invloed op de gezondheid van de gewrichten.

Lees ook onze blog over het combineren van Synofit Premium met andere voedingssupplementen.

Ik heb diabetes, kan ik Synofit Premium gebruiken?

In een enkel geval heeft Synofit Premium tot een verhoogde bloedsuikerspiegel geleid bij diabetici, maar er zijn ook klanten met diabetes die dit niet ondervonden. Als u diabetes heeft, en u wilt beginnen met het gebruik Synofit Premium: houd dan voor de zekerheid de eerste paar dagen de bloedsuikerspiegel in de gaten. Bij twijfel of persoonlijke vragen graag contact opnemen met Synofit (via het contactformulier of via het chatvenster links onder in uw scherm).

Lees ook onze blog waarin we uitleggen in hoeverre onze producten suikervrij zijn.

Hoe zit dit allemaal met Synofit Basic?

Synofit Basic is een nieuw product in ons assortiment en bevat alleen GLMax® Groenlipmossel, Vitamine C en Vitamine E. Synofit Basic bevat dus geen Curcumine, Zwarte bes-blad en Boswellia.
Op dit moment zijn er nog geen bijverschijnselen bij het gebruik van Synofit Basic gemeld. Wel wordt in het geval van een allergie voor weekdieren het gebruik van Synofit Basic afgeraden: de Groenlipmossel is een weekdier en kan in zo’n geval een reactie geven.
Voor zover bekend kan Synofit Basic met alle medicatie en voedingssupplementen gebruikt worden. Wel adviseren we om er, puur voor de zekerheid, een kwartier tussen te houden qua inname-moment. Bij medicatie voor de schildklier (Thyrax en dergelijke) is het verstandig om dit te verlengen naar een half uur, omdat het product mogelijk een kleine hoeveelheid jodium bevat.
Synofit Basic is in vergelijking tot Groenlipmosselpoeders en Groenlipmosselextract van een bijzondere kwaliteit: ook in Synofit Basic wordt de vloeibare GLMax® Groenlipmossel gebruikt, en naast Synofit Basic is het gebruik van Glucosamine-achtige producten overbodig, net als bij Synofit Premium het geval is.
Bij mensen met diabetes zijn geen problemen te verwachten bij het gebruik van Synofit Basic.

Vragen over de herkomst van Synofit

Hoe groot is de kans dat de Groenlipmosselen een keer ‘op’ zijn?

Het is niet zoals bij een olieveld dat de voorraad een keer ‘op’ is. Groenlipmosselen worden ecologisch gekweekt in een enorm gebied in Nieuw-Zeeland (de Marlborough Sounds) waar het water erg schoon is.

Groenlipmosselkwekerij

Een Groenlipmossel-farm in Nieuw Zeeland

De kwaliteit van het water wordt daar doorlopend door de Nieuw-Zeelandse gezondheidsautoriteiten in de gaten gehouden en bewaakt. We denken daarom niet dat de Groenlipmossel een keer zal uitsterven of ‘op’ zal raken.
Zie voor meer foto’s van de Groenlipmossel-kweek in Nieuw-Zeeland deze pagina.
Ook hoeft u zich geen zorgen te maken om het milieu in dat gebied: de Groenlipmossel werd onlangs nog geclassificeerd als één van de meest ‘eco-friendly seafoods’ van de wereld.

Waarom heeft de Groenlipmossel van Synofit een betere herkomst dan de meeste andere producten met bijvoorbeeld een goedkoper Groenlipmosselpoeder?

Al direct bij de oogst van Groenlipmosselen zijn er kwaliteitsverschillen. Synofit maakt gebruik van een specifieke kwaliteitsklasse van de oogst. Goedkope Groenlipmosselproducten gebruiken vaak partijen die overblijven wanneer deze duurste kwaliteit al geselecteerd en aan hogere bieders (zoals Synofit) verkocht is. Synofit wil dus absoluut de beste kwaliteit Groenlipmossel in haar producten verwerken!
Daarnaast zijn er belangrijke verschillen in de verwerkingsprocessen van de mosselen. In een Groenlipmosselextract kunnen bepaalde componenten van de Groenlipmossel keurig ‘opgezuiverd’ en geconcentreerd zijn, maar daarbij gaan andere belangrijke ingrediënten van de Groenlipmossel verloren. Een goed voorbeeld hiervan zijn sommige Glucosamineproducten op basis van de Groenlipmossel: daarin wordt alleen de Glucosamine uit de Groenlipmossel gebruikt, maar in feite is er weinig meer van de Groenlipmossel in zo’n product terug te vinden. Hetzelfde geldt voor sommige Omega-3 supplementen.
Dan zijn er ook nog veel producten met daar in een Groenlipmosselpoeder dat wél alle weefsels van de Groenlipmossel bevat. Maar om daar een bruikbaar poeder van te maken, gebruikt men vaak verhitting: de eiwitten worden gedenatureerd en door het drogen van het mosselvlees gaat de natuurlijke samenhang van de ingrediënten verloren. Daarom gebruikt Synofit een vloeibare, gestabiliseerde Groenlipmosselvorm (GLMax®). Bij dit (dure) verwerkingsproces wordt géén verhitting toegepast. Lees meer hierover op de pagina over de Groenlipmossel, op de pagina over GLMax® en in het blogbericht waarin we de prijs van Synofit toelichten.

Vragen over zorgverzekeraars en het voorschrijven van de producten van Synofit

Wordt Synofit vergoed door de zorgverzekeraar?

Nee. Synofit is een voedingssupplement, en voedingssupplementen worden standaard niet vergoed. Als u een zeer tevreden gebruiker van Synofit bent, dan staat het u natuurlijk vrij om dit met uw eigen zorgverzekeraar te bespreken. Wij zijn dan altijd zeer geïnteresseerd in het resultaat van die bespreking en we stellen het op prijs als u ons daarover informeert.

Kan mijn arts mij Synofit voorschrijven, of kan ik Synofit op recept krijgen?

Nee. Synofit is een voedingssupplement en daarom mag een arts u dat niet voorschrijven. Een arts kan u wel een positief of negatief advies geven met betrekking tot voedingssupplementen.

Zijn er andere manieren waarop ik misschien een deel van mijn Synofit-kosten kan verlagen?

Onlangs meldde een klant ons via Facebook dat zij van de huisarts een verklaring kreeg, waarmee ze een deel van de kosten van het Synofit-gebruik later kon terugvragen aan de belasting. Hoe dit precies is gegaan, is ons nog niet duidelijk. Maar het is natuurlijk fantastisch als zoiets inderdaad mogelijk is! Wanneer we daar meer duidelijkheid over krijgen, zullen we dat toelichten in een nieuw blogbericht.
Heeft u zelf ervaring met het terugvragen van de belasting na een brief van uw huisarts? We vernemen heel graag van u hoe dit precies gegaan is!

Vragen over onderzoek met de producten van Synofit

Wat voor onderzoek wordt er met Synofit Premium gedaan?

In Ede is in 2014 het eerste verkennende wetenschappelijke onderzoek afgerond waarbij Synofit Premium vergeleken werd met een placebo. In de zomer van 2015 is een ander onderzoek afgerond in Brussel. Als u een medische professional bent, kunt u contact met ons opnemen voor meer (actuele) informatie hierover. Vermeld daarbij uitdrukkelijk dat u een medische professional bent en dat u deze gegevens dus mag inzien.
Er zal op basis van de resultaten van de voltooide studies weer nieuw onderzoek gaan plaatsvinden, zowel in Ede als in Brussel. Het vervolgonderzoek in Brussel is al bezig. Lees onze meest recente blog over het onderzoek met Synofit Premium.
Zelf doen we met enige regelmaat een onderzoek onder gebruikers aan de hand van enquêtes. Daaruit blijkt dat na 40 dagen opbouwkuur ongeveer 60% van de gebruikers tevreden is met Synofit Premium. Na 80 dagen is dat 70% van de gebruikers. Ook weten we vanuit deze enquêtes dat doorgaan met Synofit Premium ná die 80 dagen geen zin heeft als men eerder nog niet tevreden was: de tevredenheid neemt na de eerste 80 dagen meestal niet verder toe. Uiteindelijk is Synofit Premium dus voor ongeveer 30% van de gebruikers niet het juiste product – dit is daarom altijd een kwestie van uitproberen.

Waarom wordt er op deze website niet meer verteld over allerlei onderzoek met Synofit Premium?

Synofit Premium is een voedingssupplement en daarom is het niet toegestaan te suggereren dat het product een bepaalde werking of werkzaamheid zou hebben bij bepaalde aandoeningen. Daarom gaan we op deze website niet dieper in op de onderzoeken die met Synofit Premium gedaan worden.
Als u hier meer over wilt weten als ‘healthcare professional‘ (iemand die een medische of therapeutische achtergrond heeft en daarom wél alle informatie mag inzien), dan kunt u dit aangeven en hierover contact met ons opnemen.

Vragen over de klantenservice van Synofit en klachten over Synofit

Hoe weet ik zeker dat het bedrijf Synofit Europe B.V. / de webwinkel op Synofit.nl een goede klantenservice biedt?

Enkele dingen waarop u bij ons altijd kunt rekenen:

  • Binnen kantoortijden wordt de telefoon zeker opgenomen (036 – 76 30 350). We nemen de tijd voor u en voor uw vraag. Mocht i.v.m. ziekte of vakanties de juiste contactpersoon niet aanwezig zijn, dan wordt u op een later tijdstip teruggebeld. Of als we in een bepaalde situatie niet direct een antwoord op uw vraag weten: dan zoeken we dat eerst grondig uit en laten we u later alsnog weten wat wij er van denken.
  • Uw e-mailberichten worden zo snel mogelijk beantwoord. We streven er naar om dit binnen een werkdag te doen.
  • Uw klachten en opmerkingen worden zeer serieus genomen. Zo hebben we bepaalde mogelijkheden in de webshop uitgebreid naar aanleiding van uw opmerkingen. Zie ook de volgende vraag.
  • We doen onze uiterste best om de aflevering van uw bestelling zo snel en zo goed mogelijk te verzorgen. Zie voor meer dan 1000 beoordelingen van klanten over dit onderwerp deze pagina.

Ik heb een klacht over de service of over het product, wat moet ik doen?

Neem dan alstublieft direct contact op met de Klantenservice door te bellen naar 036 – 763 03 50. Wij zullen de tijd voor u en voor uw klacht nemen.
U mag ook een e-mailbericht sturen via het onderstaande contactformulier. Wees in uw bewoording zo volledig mogelijk (welk product, wanneer besteld / ordernummer, wat is precies de klacht), zodat er geen misverstanden kunnen ontstaan.

  • Dit veld is voor validatie doeleinden en moet ongewijzigd blijven.

Waarom is Synofit Premium een duur product?

Synofit neemt als producent geen genoegen met de goedkope poeders en extracten die overal verkrijgbaar zijn. We kiezen er dus bewust voor om de hoogste kwaliteit na te streven in alles wat we gebruiken als ingrediënt en ook in alles wat we doen (zie ook de vragen over de service van Synofit). Zo gebruiken we bijvoorbeeld alleen Groenlipmosselen die via een koud proces uit de schelp gehaald worden (GLmax®). Dat is bij vrijwel alle andere Groenlipmosselproducten niet zo – omdat dit een duurder proces is dan die met verhitting. Zo zijn er nog wel meer dingen te noemen die Synofit Premium tot een top-kwaliteitsproduct maken: Synofit is vloeibaar, Synofit bevat een unieke combinatie van ingrediënten, Synofit gebruikt alleen ingrediënten die goed opneembaar zijn, …
Voor minder intensieve gebruikers is er overigens ook Synofit Basic: een enkelvoudig product met alléén GLmax® Groenlipmossel (en Vitamine C en E). Synofit Basic is voordeliger in gebruik dan Synofit Premium, maar bevat dus een aantal ingrediënten minder.

Lees ook de blog over Synofit ten opzichte van goedkope Groenlipmossel- en Curcumineproducten.

Lees ook de blog over de goedkopere Synofit Basic, het enkelvoudige product met alleen Groenlipmossel

Waar kan ik Synofit bij mij in de buurt kopen?

Op onze website vindt u links (boven) een knop met ‘Winkels’. Op die pagina kunt u snel en eenvoudig zoeken naar mogelijkheden bij u in de buurt.
Maar wist u dat in principe iedere apotheek of gezondheidswinkel Synofit voor u kan bestellen? Het is dan wel verstandig om van tevoren te beslissen welk product u wilt gebruiken: voor die overwegingen kunt u ons blogoverzicht eens doornemen, of even contact zoeken met één van de medewerkers.
Ook is Synofit in een aantal landen buiten Nederland verkrijgbaar: België, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Verenigde Staten, Verenigd Koninkrijk, Slowakije en Zweden. Op verzoek kunnen we u in contact brengen met de betreffende distributeurs.

Lees ook de blog over de verkrijgbaarheid van Synofit binnen en buiten Nederland.

Klantenbeoordelingen

Reviews Synofit

Synofit scoorde gemiddeld een 9,0 uit 10 met 3.122 reviews.

Actueel nieuws

Let op! Synofit is een voedingssupplement met diverse hoogwaardige ingrediënten en is geen homeopathisch middel.

Voordelen Synofit.nl

  • Kopen bij de bron
  • Officiële Synofit shop
  • Vandaag besteld, dinsdag in huis
  • Gratis verzending binnen NL vanaf € 25
  • Top service & garantie
  • Antwoord op al uw vragen over Synofit via e-mail of telefoon
  • Kies zelf de leverdatum en verzendwijze

Video: ontstaan Synofit

Video ontstaan Synofit

Veelgestelde vragen

Wij krijgen regelmatig dezelfde vragen van onze klanten. Lees ze hier en vind antwoorden!

Gratis Synofit brochure

Gratis Synofit brochure

Betaalwijzen

Verzendwijze

Nieuw: kies voor PakjeGemak en haal uw pakket op bij een postkantoor in de buurt.

Verzendkosten

* Bij bestellingen tot € 25 betaalt u € 5,50 mee aan de verzendkosten. Bij bestellingen vanaf € 25 is de verzending voor u kostenloos, mits de levering plaatsvindt in Nederland. Verzendkosten naar het buitenland worden doorberekend aan de klant. Voor brochures hoeft u nooit verzendkosten te betalen.

Certificering

Certificering

De productielocatie van de producten van Synofit is GMP+ gecertificeerd.

Verklaring verwijzingen

Synofit Premium bevat Curcumine en Zwarte bes-blad
Synofit Premium en Synofit Basic bevatten Vitamine C
Synofit Magnium bevat Calcium, Magnesium, Vitamine K2 en Vitamine D3