Nieuws van Synofit

Blijf in beweging tijdens een kantoordag!

aug 24, 2022

Dat beweging goed is voor uw gezondheid, is algemeen bekend. Elke dag een half uur “matig intensief” bewegen is het motto. En dan het liefst gedurende de hele dag, niet een half uur intensief om de rest van de dag zittend door te brengen.

Dat kan op werkdagen op kantoor wel eens lastig zijn. Maar zeker niet onmogelijk! Wist u dat u uw beweegactiviteit in uw agenda kunt plannen? Zo doorbreekt u uw vaste gewoonten op kantoor. Zie het als een uitdaging die absoluut de moeite waard is: het is een investering in uw gezondheid en vitaliteit.

Hieronder geven wij 6 tips om te blijven bewegen op werkdagen.

1: Staand werken

Werkt u met een computer? Dat betekent niet dat u per se de hele dag hoeft te zitten. Zo zien we steeds meer moderne kantoren met stabureaus, loopbaanbureaus en zelfs fietsbureaus.

Staan kost meer energie dan werken (20% meer). Bij langdurig staan ontstaat echter het risico dat u teveel gaat leunen. Het is daarom aan te raden om bewegend en/of staand werk af te wisselen met zittend werk.

Interessant weetje: Uit onderzoek blijkt dat staand werken leidt tot meer efficiëntie en snellere besluitvorming. 

 

wandelen tips
hiken

2: Krachtoefeningen achter het bureau

Er zijn verschillende fitnessoefeningen die u gewoon zittend achter het bureau kunt doen. Zo kunt u bijvoorbeeld tijdens het zitten de bilspieren aanspannen. Knijp de billen samen, houd dat vijf tot tien seconden vast en ontspan dan weer. U kunt de oefening zo vaak doen als u wilt. Daarnaast kunt u uw core (rug-, buik-, bil- en heupspieren) trainen door te werken op een zitbal in plaats van op een stoel. Hierbij ook weer belangrijk, wissel het af!

3: Traplopen

Heeft uw kantoor meerdere verdiepingen? Probeer dan vaker de trap te nemen. Zo kunt u naar het toilet gaan op een andere verdieping of uw lunch in de koelkast op de andere verdieping leggen. Wanneer u trappen loopt, gaat de hartslag omhoog en wordt het hele lichaam ‘wakker’. Ook verbrandt u er nog eens extra calorieën mee.

volleybal
suppen

4: Wandelen

We kunnen het niet vaak genoeg noemen: wandelen is een simpele en goede manier om aan uw dagelijkse beweging te komen. Zo kunt u bijvoorbeeld tijdens de lunch een wandeling maken met collega’s. Of u kunt tijdens het telefoneren een wandeling maken (zowel op kantoor als buiten). Zo beweegt u meer en is het meteen minder storend voor collega’s in dezelfde ruimte.

Daarnaast zou u eens kunnen opperen om een vergadering wandelend te houden. Natuurlijk wel alleen met een klein groepje en wanneer er geen grote agenda is of aantekeningen gemaakt moeten worden.

5: Drinken halen

Neem af en toe een mini-break. Maak er een gewoonte van om bijvoorbeeld elk half uur even drinken te halen. Daarnaast is het ook erg belangrijk om veel water te drinken om gehydrateerd te blijven.

volleybal

6: Bewegen naar kantoor toe

Hoe gaat u naar uw werk toe? Woont u dicht bij uw werk? Probeer dan vaker de fiets te nemen in plaats van de auto of het OV. Dit is beter voor het milieu, uw portemonnee en uw gezondheid. Bovendien begint u zo lekker fris aan de werkdag.

Werkt u vanuit huis? Probeer dan voor uw werkdag een wandeling te maken of een rondje te fietsen.

Werkt u te ver weg om de fiets te nemen, parkeer de auto dan zo ver mogelijk van de ingang van het kantoor. Zo maakt u elke dag extra stappen.

Uw spieren en gewrichten extra ondersteunen tijdens het bewegen? Dan mag de Synofit Spier- en Gewrichts Gel zeker niet ontbreken op uw kantoor!

Maak kennis met Synofit Spier- en Gewrichts Gel

Snel werkende Gewrichts Gel
Bevat naast Arnica ook Groenlipmossel, Zwarte bes-blad, Capsicum, Glucosamine en Rozemarijnolie
Kan ook bij gevoelige spieren of bindweefsel worden toegepast
Geschikt rond het sporten
Werkt lokaal en kortdurend
Met een fris parfum
Voor langdurig effect 2-3 maal per dagaanbrengen
Verkrijgbaar in tube met 40 ml (€ 7,95) of 100 ml (€ 18,95)