5 redenen om Synofit te kopen in een winkel, drogisterij of apotheek
Steeds meer gezondheidsproducten worden online besteld: dat is makkelijk, snel en helemaal van deze tijd. De verzendkosten worden steeds lager of zijn al helemaal afgeschaft. Veel mensen denken hierdoor dat online winkelen beter is. Synofit ziet dit anders. Het is immers in meerdere opzichten een voordeel om voor uw gezondheid juist naar een ‘echte’ winkel te gaan. Wij geven u in dit artikel 5 redenen.
Meer dan 1000 locaties in Nederland
Wist u dat er meer dan 1000 locaties in Nederland zijn waar u de producten van Synofit kunt kopen? Via de winkelzoeker kunt u kijken of er bij u in de buurt een erkend verkooppunt van Synofit is.
Erkende Synofit-verkooppunten bij u in de buurt
Waarom in een ‘fysieke’ winkel kopen?
1. Persoonlijk advies

Het personeel in een gezondheidswinkel, apotheek of drogisterij is opgeleid om goed en betrouwbaar advies te geven. Vooral wanneer uw situatie of uw vraag wat complexer is, kan het erg fijn zijn om hier met een gezondheidsprofessional over te spreken.
Natuurlijk zal niet in elke winkel het kennisniveau even hoog liggen. Synofit houdt hier rekening mee door middel van een selectieve distributie: alleen de betere winkels, drogisterijen en apotheken kunnen Synofit verkopen. Zo staan we er indirect garant voor dat u een eerlijk, correct en passend persoonlijk advies krijgt wanneer u bij één van onze 1000 verkooppunten om advies vraagt.
2. Ervaar de producten

In een ‘echte’ winkel kunt u de producten bekijken, vasthouden en uitgebreid de etiketten lezen. Dit is een belangrijk voordeel ten opzichte van online winkels. Sommige webwinkels houden hun informatie niet actief bij of de informatie is niet op een duidelijke manier weergegeven. Het is dan voor u als klant moeilijker om gezondheidsproducten en de kwaliteit daarvan goed met elkaar te vergelijken.
In een winkel kunt u in overleg met het personeel een doosje open maken om bijvoorbeeld te zien hoe groot de softgels zijn of u kunt rustig de bijgevoegde gebruiksaanwijzing doorlezen.
In sommige gevallen is het zelfs mogelijk om een product te proeven of eraan te ruiken. Zo komt u niet voor verrassingen te staan. Verder bestaat er bij sommige producten van Synofit de mogelijkheid om het gratis uit te proberen. Dit betreft Synofit Joint Care en Synofit Skin Care. Erkende verkopers kunnen proefmonsters en testers van deze producten bij Synofit aanvragen, zodat u ze in de winkel kunt uitproberen vóórdat u overgaat tot een aankoop.
3. Vergelijk producten

Wanneer u producten van verschillende merken overweegt, is het zinvol om de etiketten eens naast elkaar te houden en te vergelijken. Als u dit online doet, is het soms een hele zoektocht naar de actuele informatie. Bepaalde termen, merknamen van ingrediënten en afkortingen zouden vreemd over kunnen komen, waardoor u niet goed weet wat u aan het vergelijken bent.
In een winkel kunt u de verschillende verpakkingen naast elkaar zetten en aan het personeel vragen wat de verschillen zijn qua ingrediënten en de kwaliteit daarvan.
Daarnaast zal de verkoper kunnen vertellen wat de ervaring is van andere klanten met de diverse producten. Vaak horen zij dit namelijk na verloop van tijd terug: dit of dat product werkte voor mij fantastisch (of niet)! Op basis daarvan zal het personeel u zeer betrouwbaar en onafhankelijk advies kunnen geven.
4. Echt contact
Wanneer u een klantenservice van een webwinkel belt of e-mailt, kunt u uiteraard ook goed en betrouwbaar advies krijgen. Dit blijft echter altijd op afstand. Bij een bezoek aan een verkooppunt met gezondheidsprofessionals kan er beter gekeken worden naar uw situatie. U kunt bijvoorbeeld uw hand, pols of knie laten zien en hoe goed u daarmee kunt bewegen (of niet). Bepaalde symptomen kunnen door de professional herkend worden en hierdoor kan het gebeuren dat u toch een ander advies krijgt dan wanneer u het niet had laten zien.
Ook kunt u desgewenst na verloop van tijd terug gaan om te laten zien hoe het zich ontwikkeld heeft. Er wordt op die manier echt naar de ontwikkeling van uw gezondheid gekeken – het gaat niet meer om het (ver)kopen van een product, maar om uw hele situatie en hoe die zich ontwikkelt.
Tenslotte is het voor de gezondheidsprofessional erg motiverend om na verloop van tijd een bevestiging te krijgen van het gegeven advies.
5. Beweging

We kunnen bij Synofit niet voldoende benadrukken hoe belangrijk beweging is. Voor uw gewrichten, maar ook voor uw botten, spieren en geest. Wanneer u niet zo veel (meer) buiten komt, is het des te belangrijker om in beweging te blijven. Een ritje naar het dichtstbijzijnde verkooppunt is dan precies wat u nodig heeft om er even uit te zijn en om bewust met uw gezondheid bezig te zijn. Dat u daarvoor in beweging moet komen, is extra mooi meegenomen.
Door naar een winkel te gaan, heeft u trouwens zelf in de hand wanneer u het product in huis heeft, omdat u onafhankelijk bent van de pakketdiensten!
Bent u zelf een erkende verkoper van Synofit?
Voor service met betrekking tot de hierboven genoemde zaken, kunt u contact opnemen met verkoop@synofit.nl. Denk hierbij aan het aanvragen van proefmonsters, displaymateriaal, contact met vertegenwoordiger, advieskaarten, …
Wilt u een erkende verkoper van Synofit worden? Ook hiervoor kunt u contact opnemen met verkoop@synofit.nl.
Erkende Synofit-verkooppunten bij u in de buurt

Zit er suiker in Synofit?
Steeds vaker krijgen wij de vraag of een product van Synofit soms suiker bevat. Niet alleen van mensen met diabetes, maar ook verder gezonde mensen zijn er in toenemende mate mee bezig. Terecht als u hierbij stil staat. Het is waar dat allerlei producenten van (ook) voedingssupplementen hun producten soms opvullen met suiker of vergelijkbare stoffen (verborgen suikers) met een hoge glycemische index. Dat is met de gezondheidsproducten van Synofit niet het geval.

Kunnen de gezondheidsproducten voor gewrichten ook averechts werken?
Het komt wel eens voor dat een nieuwe gebruiker van een gezondheidsproduct voor gewrichten in het begin (tijdelijk) een verslechtering van de conditie van de gewrichten ervaart. Dat is natuurlijk niet de bedoeling en het roept weleens vragen op. Dit verschijnsel hebben we bij de betreffende producten in de gebruiksaanwijzing dan ook opgenomen onder de mogelijke bijverschijnselen bij het gebruik. Lees in dit artikel hoe het komt.

Resistentie tegen Synofit
Zowel bij farmaceutische als bij natuurlijke producten komt het wel eens voor dat er na verloop van tijd een soort resistentie optreedt. Om de tevredenheid op peil te houden, is bij zo’n product dan een verhoging van de dosering nodig, of soms werkt het na een poosje helemaal niet meer. Producten waarbij dat het geval is, zullen meestal niet doorlopend worden gebruikt, of hebben als bijkomend nadeel dat er verslaving optreedt.